Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Αντιμετωπίζοντας την δυσλεξία…….

Ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης δυσλεξίας στοχεύει κατ΄ αρχάς και κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη της γλωσσολογικής ικανότητας και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του γραπτού λόγου. Χρειάζεται όμως επίσης να διευκολύνει το παιδί στην οργάνωση της μελέτης του, και να υποστηρίξει τη μάθηση γενικότερα, καθώς επίσης και να εξυπηρετήσει την οικογένεια στην προσπάθειά της να φροντίσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού για να αποκτήσει εφόδια για το μέλλον του.

Έτσι, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αντιμετώπισης δυσλεξίας χρειάζεται να περιλαμβάνει τα παρακάτω.

• Ανάπτυξη και καλλιέργεια της δεξιότητας για Ανάγνωση

• Ανάπτυξη και καλλιέργεια της δεξιότητας για γραφή

• Συστηματική διδασκαλία της Ορθογραφίας

• Ανάπτυξη και εμπλουτισμό λεξιλογίου και του προφορικού λόγου γενικότερα.

• Εξοικείωση με τα γραμματικά μορφήματα, την έννοια και την ορθογραφία τους.

• Εξοικείωση με τα παραγωγικά μορφήματα την ορθογραφία και τη σημασία που δίνουν στη λέξη που περιέχονται.

• Εξάσκηση στην ανάλυση των λέξεων σε μορφήματα.

• Διδασκαλία της ετυμολογίας.

• Διδασκαλία της παραγωγής και σύνθεσης των λέξεων.

• Εξοικείωση με τη μεταφορική σημασία λέξεων και εκφράσεων.

• Πραγματολογικά στοιχεία της γλώσσας μας.

• Μεθοδολογία Έκθεσης και ασκήσεις Παραγωγής Λόγου

• Διδασκαλία Περίληψης κειμένου

• Διδασκαλία τεχνικών για την κατανόηση και την απομνημόνευση του περιεχομένου των κειμένων, ορισμών, οδηγιών και εκφωνήσεων.

• Καλλιέργεια των ικανοτήτων που δεν είναι ικανοποιητικά καλλιεργημένες με βάση το διαγνωστική έκθεση (γνωσιακό προφίλ του παιδιού).

• Οργάνωση μελέτης με σχεδιαγράμματα, πίνακες, σημειώσεις κ.λπ.

• Ψυχολογική στήριξη του παιδιού για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.