Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Νέοι δρόμοι εκπαίδευσης αυτιστικών παιδιών

Ένα πρωτοποριακό σύστημα που βοηθά στην εκπαίδευση των αυτιστικών παιδιών αναπτύχθηκε από μια ομάδα φοιτητών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Το Noesis λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε παιδιού, προσμετρά το στρες που υφίστανται κατά τη διαδικασία μάθησης και αποτελεί εργαλείο για τον εκπαιδευτικό, o οποίος μπορεί να προσαρμόζει ανάλογα την εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σύστημα παρακολουθεί το πόσο αγχώδης είναι η εκπαιδευτική διαδικασία για ένα παιδί με αυτισμό μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου ρολογιού το οποίο εκπέμπει ασύρματα τα βασικά βιολογικά σήματα του μαθητή. Παράλληλα, μέσω ειδικών ασύρματων ετικετών (RFID), οι οποίες τοποθετούνται στα εκπαιδευτικά παιχνίδια του παιδιού, επιτυγχάνεται ο εντοπισμός των επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών του. Τέλος, για να βοηθήσει την κοινωνικοποίηση των παιδιών με αυτισμό, παρακολουθεί την αλληλεπίδραση που έχουν με ένα ειδικά σχεδιασμένο ρομπότ. Τα δεδομένα μεταφέρονται στον εκπαιδευτικό, ο οποίος μπορεί έτσι να διαγνώσει ευκολότερα τις ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες κάθε παιδιού.
Πως λειτουργεί.

«Αυτό το ειδικό ρολογάκι μετρά καρδιακό παλμό, αντίσταση δέρματος λόγω εφίδρωσης, θερμοκρασία και κίνηση. Τα στοιχεία αυτά τα χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε το στρες μέσω αλγόριθμων ανάλυσης. Για τα αυτιστικά παιδιά υπάρχει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία εκπαίδευσης την οποία έχουμε μεταφέρει στον υπολογιστή που περιλαμβάνει ήχους και 10.000 εικόνες αντίστοιχες στο εκπαιδευτικό υλικό», λέει ο κ. Σταύρος Πανάς, αντιπρύτανης του ΑΠΘ, που μετείχε στην αποστολή στην Κορέα και σημειώνει ότι ο στόχος είναι να ξεπεράσει το παιδί το στρες και να συνηθίζει στις δύσκολες διαδικασίες.

Διάκριση σε διεθνή διαγωνισμό

Η εργασία των Ελλήνων φοιτητών βρέθηκε στη δωδεκάδα των προγραμμάτων που ξεχώρισαν στην τελική φάση του Παγκόσμιου Διαγωνισμού «Ιmagine Cup», στην Κορέα.
Πηγή: Εφημερίδα - "Έθνος" - 19.08.2007